Forbes:2015 파괴적 혁신 브랜드 25개
시장은 초고속으로 변하고 있습니다. 마케팅도 이 어지러운 현실에 적응하려면 급진적 변화가 요구됩니다. 제품과 비지니스모델 모두에게서혁신이 필요하죠.
혁신을 통한 성공은 지속적 파괴(disrupton)를 의미합니다.파괴적 브랜드들은 무한하게 진화하여 브랜드와 시장에 대한 소비자의 관점을 바꿉니다. 그들은 과감하고, 활기차고, 믿을만합니다. 이들은 가끔 시장 레이다에 걸리지 않고 움직이기에 그들의 정체를 파악하는 순간 이미 그들과 경쟁할 수 없게 됩니다.
그들은 혁신적인 방법으로 미래문화를 형성합니다. 애플이 좋은 예죠, 그 기업은 모든 재래식 정형을 파괴했고 그 브랜드를 거의 종교적 열정으로 추종하는 소비자들을 만들었습니다. 이제 파괴야말로 정형입니다(Disruption is the new normal).
Richard Branson. “파괴는 리스트 테이킹, 당신 직관을 믿는 것, 늘 그래왔던 방식을 거부하는 모든 것입니다. 파괴는 광고 이상을 훨씬 넘어섭니다. 파괴는 당신 브랜드가 어디로 향해야 하는지, 어떻게 거기로 가야 하는지 생각하도록 강요합니다."
Procter & Gamble, McDonald’s, Yahoo!같은 유수 전통 기업들은 이제 더 이상 thought leader가 아닙니다. 그들은 더 작은 기업들과 경쟁하면서 그들의 파괴적 혁신들에서 배우고 있는 중입니다.
Forbes가 선정한 2015년을 지배한 파괴적 브랜드들입니다.
1. Uber: The year’s most highly valued start-up
2. Airbnb: The world’s biggest accommodation company
3. Facebook: The new face of mobile too
4. Red Bull: Taking content marketing to an extreme
5. Snapchat: 2 billion pictures and videos disappear daily
6. Alibaba: Helping consumers save, spend and be entertained
7. Netflix: 70 million subscribers and content muscle
8. Under Armour: Keeping Misty Copeland on her toes
9. Instagram: The mobile social networking
10. Apple: Creating magic in wearables too
11. CVS: Kicking the smoking habit
12. Taylor Swift: Saying no to low-royalty streaming services
13. Google: Another “Moon shot”, a self-driving car
14. Warby Parker: A Millenials’ favorite, taking on Luxottica
15. Chipotle: Healthy fast food
16. 72andSunny: Sizzling hot ad agency
17. SoulCycle: Robust workout for the body and wallet
18. Rent the Runway: The Netflix of designer dresses
19. Houzz: The DIY interior design site
20. Waze: The largest community-based navigation app
21. DraftKings: One-day fantasy sports league
22. Coke: The real thing in name-based packaging
23. Eataly: Spacious food bazaar
24. Birchbox: Beauty gifts for a price
25. Virgin America: Perfecting customer experience
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